145.50 Most drogowy pomiędzy Nowym Chwalimiem a Storkowem, zaraz poniżej tworzy się rozlewisko przed jazem most 145.40 Próg piętrzący wody na potrzeby, niegdyś młyna, dzisiaj małej elektrowni wodnej przy Stacji Geoekologicznej UAM Poznań [Storkowo 32]. Nad cztero przęsłowym progiem niska kładka, zaraz za nią pochylnia i około 1,5m pionu. Pod progiem płytko i kamieniście bo większość wody skierowana jest na turbinę. Przenoska po trawie pomiędzy jazem a młynówką płynącą pod budynek elektrowni. Jest to bardzo wygodne miejsce rozpoczynania spływu po uzgodnieniu z obsługą Stacji, a na ogrodzonym terenie znajduje się sporo miejsca na samochody. Poniżej rzeka ma 4-5 m szerokości, płynie cały czas w lesie, a najbliższa możliwość odebrania ludzi z rzeki znajduje się na moście na 137,8km jaz 145.30 Wodowskaz Storkowo I, możliwy do odczytania wyłącznie w terenie uwaga 145.20 Wodowskaz Storkowo II (możliwy do odczytania wyłącznie w terenie), zaraz za nim kładka przez rzekę. Poniżej odcinek zwałkowy, miejscami o sporej uciążliwości, rzeka intensywnie kręci i meandruje, na obu brzegach mnóstwo wysięków i źródeł, niektóre bardzo wydajne most 138.00 Dopływ z lewej rzeczki Chwalimki ujście 137.80 Most na drodze nr 171 pomiędzy Barwicami i Bobolicami. Możliwy dostęp do wody, chociaż niezbyt wygodny ze względu na wąską drogę i brak pobocza most 136.30 Łukowy ceglany most kolejowy. Kilkaset metrów za mostem koryto rozdwaja się, by zaraz połączyć się z powrotem. Płynąc prawą odnogą można zyskać kilka minut most 135.10 Z lewej strony dopływa rzeczka Pilśnica ujście 134.00 Most drogowy, a pod nim dwu przęsłowa zastawka piętrząca wodę na potrzeby zakładu hodowli pstrągów [Eko-Farm]. Stopień wodny posiada przepławkę dla ryb. Wyjście z wody na lewą stronę po trawie, przez most i drogę, wodowanie po prawej stronie poniżej przepławki - około 80m. Wygodne miejsce rozpoczynania i kończenia etapu, w pobliżu sporo miejsca na samochody. Na progu, na górnej wodzie znajduje się wodowskaz wskazujący w dniu spływu poziom 111. Poniżej progu brakuje nieco wody przez około 200m, aż do powrotu ze stawów jaz 133.80 Powrót wody ze stawów hodowlanych, przy wyższych stanach wypływ z lewej strony jest dość energiczny i przecinając jego nurt należy zachować czujność wypływ 133.10 Mostek na lokalnej drodze, za nim po lewej stronie możliwość dzikiego biwakowania. Najbliższe dogodne miejsce odebrania ludzi z rzeki znajduje się w Krosinie na 118,2km. Poniżej odcinek zwałkowy miejscami o sporej uciążliwości most 130.00 Dopływ z lewej strony Gęsiej Rzeki ujście 124.20 Dopływ z prawej strony rzeki Perznicy, nieco wcześniej w korycie wbite pale drewniane po jakiejś konstrukcji (moście, kładce). Poniżej Parsęta rozszerza się, ilość zwałek nieznacznie maleje i stają się one mniej uciążliwe ujście 118.20 Pole biwakowe z pomostem pokrytym naniesionym przez rzekę błotem, ławkami i wiatą. Bardzo wygodne miejsce początku i końca etapu, z dobrym, choć nieoznakowanym i niejednoznacznym dojazdem nad rzekę, leśną drogą. W Krosinie na końcu ulicy Rzecznej należy skręcić w prawo w wąską drogę pomiędzy prywatnymi domami i zjechać w dół do rzeki. W deszczowe dni stromy fragment drogi może być śliski biwak 118.00 Most drogowy, dalej odcinek zwałkowy ale przede wszystkim uciążliwy ze względu na liczne łozy zwieszające się do lustra wody most 110.00 Młyn z ciekawym wyposażeniem, możliwym do zaobserwowania przez uszkodzone okna. Niezbyt wygodne strome wyjście na nieco bystrej wodzie, na lewo. Przenoska 60m po trawie. Spory prąd ściąga w prawo pod budynek młyna, jednak lewym, suchym przęsłem obok przepławki można przerzucić kajaki przez zastawkę, omijając niewygodną przenoskę jaz 109.70 Most betonowy, zaraz za nim po prawej stronie prywatna łąka, na której gospodarz podobno pozwala biwakować, dalej zwałki i łozy most 101.00 Na zakręcie rzeki w lewo, na nieco wyższym brzegu resztki infrastruktury biwakowej i pomostu. Możliwość dzikiego biwakowania na śródleśnej polanie biwak 99.80 Wysoki most na ruchliwej drodze nr 167 z Połczyna do Tychowa. Niezbyt wygodne [stroma skarpa, brak pobocza] ale jedyne możliwe w okolicy miejsce rozpoczynania i kończenia etapu most 95.90 Z lewej strony ujście rzeki Dębnicy ujście 66.80 Z lewej strony ujście rzeki Mogilicy ujście 60.90 Z prawej strony ujście rzeki Liśnicy ujście 60.80 Wygodne miejsce wodowania z dojazdem do samej rzeki od strony ul. Szpitalnej. Trawiasta łąka, ławki i pomost w wodzie, być może wolno tu także biwakować. W pobliżu sporo miejsca na samochody nad samą rzeką, a jak ktoś woli cywilizację to kilkaset metrów obok, przy ul. Wileńskiej znajduje się parking pod Urzędem Gminy. Niżej odcinek uregulowany, obwałowany i zatrzciniony do samej elektrowni Rościno stanica 55.00 Jaz hydroelektrowni zbudowanej w 1936 roku, o konstrukcji mającej na celu zamaskowanie urządzeń przed zwiadem lotniczym. Przenoska z lewej strony około 50m, wodowanie z pochylni na małym dopływie. Na dolnej wodzie, przy wypływie wody z turbin znajduje się wodowskaz, który w dniu spływu wskazywał poziom 1595, co gwarantuje bardzo dobre warunki wodne i przelanie wszystkich progów poniżej, aż do Kołobrzegu. Niżej odcinek wśród drzew z kilkoma pojedynczymi łatwymi zwałkami jaz 53.00 Ujście z lewej strony rzeki Topiel ujście 51.20 Mostek betonowy most 49.90 Drugi identyczny mostek betonowy most 49.40 Trzeci identyczny mostek betonowy most 49.20 Ujście Pokrzywnicy z lewej strony ujście 47.00 Szeroki most ruchliwej drogi nr 6 most 46.80 Z prawej strony pierwsze ujście Radwi [zasadnicze] do Parsęty ujście 46.50 Most przy ulicy Szczecińskiej, przed nim z prawej strony drugie ujście Radwi, a w zasadzie kanału młyńskiego. W pobliżu ruiny zamku. Pod mostem bystrze, przy wyższych stanach wody niezauważalne, przy niższych zaleca się spływać lewą stroną most 45.50 Z prawej strony trzecie ujście Radwi - kanału młyńskiego do Parsęty. Wody Radwi sprawiają, że Parsęta staje się dwa razy szersza ujście 44.90 Próg [bystrze] przy wyższych stanach wody przelany i niewidoczny. Wygodny dostęp do wody z trawiastej łąki przy osiedlu mieszkaniowym. Poniżej pojedyncze drzewa w wodzie uwaga 42.90 Łukowy most betonowy po kolei wąskotorowej most 34.90 Most drogowy z niezbyt wygonym dostępem do wody most 31.20 Oznakowany próg, za którym często tworzy się odwój. Przy wyższych stanach wody próg jest przelany i niewidoczny, przy niższych zaleca się obnieść to miejsce prawym brzegiem, kilkadziesiąt metrów, wygodnie po trawie. Rozległa łąka, dobre miejsce na przerwę w spływie. W oddali widoczny park rozrywki uwaga 31.00 Ujście Pysznicy z prawej strony ujście 29.40 Pole biwakowe po prawej stronie biwak 25.30 Most drogowy z wodowskazem [za mostem, po prawej stronie], którego wskazania można obserwować w internecie. 50 m przed mostem po P wygodne wyjście z wody. Poniżej odcinek leśny most 20.40 Ujście Gościnki z lewej strony ujście 17.00 Most drogowy. Za mostem po prawej stronie wygodne wodowanie z możliwym dojazdem do rzeki gruntową drogą. W pobliżu zatoczka i polana dogodna na biwak. Pod lasem parking z murowanym miejscem na ognisko most 12.50 Most kratownicowy przy wodociągach kołobrzeskich most 8.60 Budowa mostu ekspresówki S6 most 3.80 Budowa [remont] mostu na obwodnicy miasta most 2.50 Most przy ulicy Młyńskiej - Kamiennej. Pod mostem bystrze, za mostem po lewej stronie pomost przystani kajakowej i wypożyczalni sprzętu. Chcąc wpłynąć w Kanał Drzewny należy przed mostem skręcić w lewo i trafić w lewy przepust [prawy jest dość niski], lub zaraz za mostem ostro w lewo most 2.00 Most drogowy przy ulicy Łopuskiego most 1.50 Most drogowy przy ulicy Solnej, zaraz za nim most kolejowy most 1.10 Most Portowy, ostatni przed portem. Dalej wpływa się do portu, po którym pływać można jedynie po uzyskaniu zezwolenia w kapitanacie. Wygodne wyjście z wody znajduje się przy betonowych konstrukcjach i stalowej rurze tuż przed mostem po prawej stronie. W pobliże dojechać można samochodem od ulicy Reja [boczna Portowej]. Wcześniejsze wyjście z wody jest mocno utrudnione ze względu na pionowe obmurowania schodzące do wody na całej długości lewego i prawego nabrzeża most 0.00 Ujście Parsęty do Bałtyku ujście