41.80 Z lewej strony uchodzi rzeczka Dąbrzyca ujście 41.70 Most betonowy przy asfaltowej drodze do Łęgna. Wygodne miejsce rozpoczynania etapu, ale w bezpośrednim sąsiedztwie mostu nie ma miejsca na samochody ze względu na strome skarpy. Poniżej szerokość rzeki 3-4m, na brzegach podmokłe łąki i pojedyncze drzewa. W korycie nieliczne zwałki, choć niektóre wymagające współpracy most 41.00 Charakterystyczna tama bobrowa o wysokości około 1m jaz 38.50 Z lewej strony uchodzi prosty kanał Trzechelskiej Strugi ujście 37.50 Na prawym brzegu początek rezerwatu Przybiernowski Bór Bagienny uwaga 36.00 Mostek betonowy na leśnej drodze, oznakowanej jako dojazd pożarowy nr 6. Koniec rezerwatu Przybiernowski Bór Bagienny, jednocześnie początek rezerwatu Przełom Rzeki Wołczenicy. Cały czas zwałkowo, w podmokłej i szerokiej dolinie most 34.90 Filar i przyczółki betonowe po moście na dawnej linii kolejowej. Poniżej, na prawym brzegu, wzdłuż koryta rzeki ciągnie się wysoka skarpa, w rzeczywistości sztuczna hałda z materiału stanowiącego nadkład dawnej, pobliskiej kopalni odkrywkowej wapienia. Wzdłuż obydwu stron rzeki znajdują się sztuczne jeziora powstałe po zalaniu wyrobisk górniczych, działającej od 1902 roku kopalni Pommersche Kalksteinwerke Gmbh. Kopalnia działała również po wojnie, do 1968 roku, kiedy to została całkowicie zalana wodą. Rzeka wpływa do zwartego lasu, początek krótkiego odcinka przełomowego z bardzo dużą ilością powalonych drzew. Odcinek wymagający, chociaż konfiguracja większości zwałek nie wymaga współpracy zespołowej uwaga 33.00 Podmyte i przekrzywione betonowe przyczółki po budowli hydrotechnicznej. Zaraz za nimi, po prawej stronie domy letniskowe nad sztucznym, powyrobiskowym zbiorniku Czarnogłowy Duże uwaga 32.60 Betonowy mostek na lokalnej drodze. Rzeka wypływa z terenów zalesionych na otwarte przestrzenie. Na pewien czas znikają zwałki i płynie się bez przeszkód most 30.90 Betonowy most drogowy most 30.80 Nieużytkowany mostek betonowy, okolice którego wykorzystywane są do kończenia i rozpoczynania etapów. Charakterystyczny esik rzeki z betonowymi pozostałościami starego młyna. Przed mostem po prawej wykoszona łączka i uprzejmy gospodarz, jednak brzegi nieco strome i zaopatrzone w drewniane paliki na granicy lustra wody. Znacznie wygodniej, chociaż mniej estetycznie jest poniżej mostka. Tu dostęp do wody jest pośród krzaków, za to z łagodnego brzegu. Poniżej pojedyncze zwałki. Rzeka kręci i podmywa burty koryta, co widać po kołkach wzmacniających pierwotne brzegi, częstokroć sterczących pionowo w aktualnym środku nurtu. Płynąć ostrożnie, zwłaszcza kajakami dmuchanymi most 30.40 Stalowy most nieczynnej linii kolejowej. W krajobraz rzeki powracają zwałki, w postaci pojedynczych, sporych wierzb most 29.00 Spora tama bobrowa jaz 28.30 Widoczna z wody duża farma fotowoltaiczna po prawej stronie. Poniżej odcinek zwałkowy o niewielkich trudnościach i uciążliwości uwaga 27.80 Grube drzewo w poprzek rzeki, nad nim drewniana kładka, a tuż za nim prożek kamienny. W pobliżu na skarpie budynki mieszkalne. W 2021 grube drzewo było odsunięte i leżało wzdłuż prawego brzegu. Kiedyś była to wymagająca zwałka, dzisiaj niski kamienny prożek jaz 27.60 Most betonowy. Za mostem po lewej stronie słabo czytelny wodowskaz Moracz most 26.20 Rozlewisko i zapora zabierająca całą wodę na stawy hodowlane. Niezbyt wygodne wyjście z wody na lewy brzeg, dość stromo. Przy zaporze sporo miejsca na kilka samochodów, jest to bardzo dobre miejsce na zakończenie etapu, zwłaszcza, że poniżej często brakuje wody na odcinku kilkuset metrów. Płynących dalej, czeka przenoska po trawie, na koniec brzegu umocnionego gabionami i luźnymi głazami. Poniżej odcinek z małą ilością wody i wystającymi kamieniami. Możliwa konieczność holowania kajaka korytem rzeki lub stromym, zalesionym i zakrzaczonym brzegiem, na odległość kilkuset metrów jaz 25.80 Ostry zakręt w prawo i wzmocniony lewy brzeg betonowymi trójnikami. Powrót wody ze stawów hodowlanych, dalej da się płynąć swobodnie. Poniżej odcinek zwałkowy o niewielkich trudnościach technicznych ujście 24.10 Drut kolczasty nisko nad wodą i ciąg pastwisk po prawej. Koniec odcinka zwałkowego uwaga 23.60 Dopływ z lewej cieku Karwia Struga ujście 21.60 Most betonowy most 21.50 Charakterystyczna rura betonowa na przestrzał lewego brzegu. Przy wyższych stanach wody zasilane są nią pobliskie stawy hodowlane uwaga 21.00 Most kolejowy most 19.80 Betonowy most drogowy. Za nim małe bystrze i rura stalowa wysoko nad wodą most 16.30 Betonowy most drogowy pomiędzy Kozielicami a Dargoszewem. Wygodne miejsce wodowania oraz lądowania, chociaż brzegi nieco strome. W Kozielicach przy skrzyżowaniu sporo miejsca na samochody most 7.45 Z lewej dopływ cieku Stawna ujście 2.50 Z lewej dopływ rzeki Grzybnicy ujście 0.00 Ujście Wołczenicy do zatoki Cichej na rzece Dziwnie ujście