575.10
W prawo wpływ na powyrobiskowe rozlewisko, potocznie zwane jeziorem Bajkał. Liczne piaszczyste i trawiaste plaże oraz dobry dostęp do wody z dojazdem w jej pobliże sprawia, że w pogodne dni miejsce to jest masowo wykorzystywane przez wypoczywających. Znajdzie się tu też sporo dogodnych miejsc na dziki biwak
wypływ
572.90
Most Generała Augusta Emila Fieldorfa Nila, czyli wschodniej obwodnicy Wrocławia. Kilkaset matrów wcześniej właściwe koryto Odry łączy się z kanałem żeglugowym
most
570.10
Rozgałęzienie opatowickie przed Wrocławiem, w tym miejscu należy podjąć decyzję, którym wariantem przepływać przez miasto. Jeśli przez centrum, to w lewo [uwaga! w sezonie na terenie miasta pływa dużo białej floty], jeśli jak najszybciej, to prosto. Płynąc w lewo Starą Odrą i Kanałem Miejskim natrafimy na 3 śluzy lub 3 przenoski przez śluzy i jazy. Płynąc na Stare Miasto i Ostrów Tumski mamy do pokonania Śluzę Opatowicką oraz Śluzę Mieszczańską ale oficjalnie jednostkom napędzanym wiosłami można dopływać jedynie do Wyspy Piaskowej. Natomiast, płynąc prosto, najkrótszą trasą, po 600m należy podjąć decyzję czy płynąć Kanałem Powodziowym i przenosić jazy, czy płynąć równoleglym Kanałem Żeglugowym skrajnie z prawej strony, przez śluzy. Można też omijać przeszkody przenosząc się z Kanału Żeglugowego na Powodziowy. Możliwości przepłynięcia przez miasto jest więcej, a wszystkie warianty łączą się poniżej Elektrociepłowni Wrocław i Portu Miejskiego
uwaga
569.10
Rozgałęzienie bartoszowickie. Druga możliwość odbicia w lewo do centrum, z obowiązkową przenoską przez Jaz Opatowicki. W prawo odchodzi Odpływowy Kanał Ulgi, potocznie zwany Kanałem Narcyza Bondyra, mający za zadanie kierowanie nadmiaru wody powodziowej na Odrze do doliny rzeki Widawy, z ominięciem centrum Wrocławia. Przy podwyższonych stanach można tędy próbować przedrzeć się do Widawy. Natomiast prosto prowadzą dwa równoległe sztuczne kanały, Powodziowy z lewej oraz Żeglugowy z prawej strony. Wybierając Kanał Powodziowy będziemy obnosić jazy, natomiast na żeglugowym będziemy się śluzować
uwaga
569.00
Śluza Bartoszowice
jaz
568.90
Jaz Bartoszowice z możliwością dojazdu samochodem. Obnosząc go omijamy dwie śluzy: Bartoszowice i Zacisze na Kanale Żeglugowym
jaz
567.20
Mosty Chrobrego
most
564.50
Śluza Zacisze. Czekając na śluzowanie można podejść po sąsiedzku, na ulicę Folwarczną [przy Kanale Powodziowym] i w siedzibie Wód Polskich Zarządu Zlewni Środkowej Odry,w godzinach pracy urzędu wyrazić swoją opinię na temat stanu utrzymania dróg wodnych oraz rzek i rzeczek, podlegających tej instytucji ;-)
jaz
564.40
Mosty Jagiellońskie
most
563.00
Most Warszawski. W lewo wstecz połączenie ze Starą Odrą
most
562.80
Most kolejowy Warszawski
most
561.30
Most Trzebnicki
most
561.20
Jaz Różanka. Z uwagi na częste upusty wody na jazie, a co za tym idzie silne prądy przed i poniżej jazu, najlepiej wpłynąć do Kanału Różanka przed Mostem Trzebnickim i przed Mostem Osobowickim przerzucić kajaki w lewo, przez trawiastą skarpę na Starą Odrę, poniżej jazu, lub przepłynąć przez Śluzę Różanka
jaz
560.60
Most Osobowicki
most
560.50
Śluza Różanka
jaz
559.20
Połączenie wszystkich wariantów Odry umożliwiających przepłynięcie przez Wrocław
wypływ
558.90
Most kolejowy na linii w kierunku Poznania
most
558.20
Most Milenijny
most
557.90
W prawo wstecz tzw. zimowisko barek. Dobry dostęp do wody z możliwością wygodnego podjęcia kajaków, dużo miejsca na samochody. Dostęp od strony ul. Osobowickiej
wypływ
556.90
Przyczółki dawnego promu łączącego osiedla Kozanów i Osobowice. Wygodny dojazd do wody po obydwu stronach rzeki
uwaga
555.80
Drugie dawne zimowisko barek po prawej stronie wstecz, często okupowane przez wędkarzy. Dostęp od strony drogi asfaltowej na końcu zatoki
ujście
554.20
Jaz Rędziński. Przenoska prawym lub lewym brzegiem, wodowanie niezbyt wygodne z powodu kamiennego nabrzeża i wartkiego nurtu. Po lewej stronie spory kompleks leśny i tereny spacerowe
jaz
554.10
Dwie równoległe śluzy Rędzin I i II z górującym nad nimi efektownym Mostem Rędzińskim
jaz
553.90
Most Rędziński
most
553.30
Z lewej strony ujście rzeki Ślęzy
ujście
553.20
Przyczólki dawnego promu łączącego osiedla Maślice i Rędzin. Wygodny dojazd do lustra wody drogami asfaltowymi po obydwu stronach rzeki
uwaga
552.80
Z lewej strony ujście zażelazionej rzeki Ługowiny, o intensywnie rudej barwie wody. 600m poniżej, po prawej stronie fragment dzikiej i nie wykarczowanej linii brzegowej, pozostawionej ze względu na obecność bobrów
ujście
551.00
Na lewym brzegu charakterystyczna góra po zrekultywowanym wysypisku śmieci [Wzgórze Maślickie +156 m npm]
uwaga
548.90
Po prawej stronie ujście rzeczki Trzciana, niegdyś zwanej Smródką, bo odwadniającą nieczynne już dzisiaj, pola irygacyjne Wrocławia
ujście
548.50
Z lewej strony ujście rzeki Bystrzycy
ujście
548.10
Z prawej strony ujście rzeki Widawy
ujście
547.30
Po lewej stronie znajduje się ujście kanału odprowadzającego wody z Wrocławskiej Oczyszczalni Ścieków. Tuż za nim duża platforma - nabrzeże portowe, stanowiące plac parkingowy, często okupowane przez wędkarzy. Jest to dogodne miejsce rozpoczynania i kończenia etapów zarówno na Odrze, jak i Bystrzycy, czy Widawie. Wygodny dojazd drogą z płyt betonowych oraz nieskończona ilość miejsc na samochody
ujście
546.50
Po prawej stronie wąski wpływ do zacisznej długiej zatoki z dobrymi miejscami biwakowymi
biwak
545.30
Z prawej strony ujście rzeczki Ława
ujście
540.80
Po prawej stronie ruiny zamku w Urazie
uwaga
540.20
Ujście rzeczki Lubnówka z prawej strony
ujście
539.80
Port w Urazie. Restauracja i możliwość noclegu
stanica
538.70
Po lewej stronie wpływ na Zalew Pężycki. Miejsce licznie wykorzystywane przez wędkarzy z możliwością dojazdu samochodem brukowaną drogą. Sporo miejsc na dziki biwak
wypływ
538.20
Na lewym brzegu jeden z licznych [w sumie jest ich około 650] wysadzonych bunkrów [schronów bojowych Linii Środkowej Odry - Oderstellung], dobrze widoczny z wody. W dalszym biegu Odry, na jej lewym brzegu aż do Krosna Odrzańskiego, co jakiś czas widoczne będą pozostałości tych umocnień. Początek rozlewiska przed zaporą w Wałach
uwaga
533.40
Elektrownia Wały. Śluzowanie lub przenoska przez wyspę pomiędzy śluzą a jazem. Poniżej odcinek wartkiej rzeki, przy niskiej wodzie tworzą się szypoty
jaz
532.00
Most kolejowy na linii z Wrocławia do Głogowa i Zielonej Góry. Do stacji PKP Brzeg Dolny około 2,5 km. Tyle samo w drugą stronę, do stacji Księginice
most
529.90
Przyczółki po dawnym promie kursującym z Głoski do Brzegu Dolnego. Wygodne miejsce dostępu do wody z dojazdem z obydwu stron
uwaga
528.70
Most drogowy bez możliwości wygodnego dostępu do wody
most
526.80
Jeden z licznych sztucznych przekopów Odry, zwiększający promień łuku szlaku żeglownego, umożliwiający przejście dłuższych zestawów barek. W takich miejscach zazwyczaj pozostawione są otwarte od dołu starorzecza, z możliwością wpłynięcia i znalezienia dobrego miejsca na dziki biwak
wypływ
516.40
Po prawej stronie slip z dojazdem gruntową drogą
uwaga
515.40
Stopień wodny Malczyce. Po lewej stronie, za wałem wieś Rzeczyca. Śluzowanie albo długa i skomplikowana przenoska. Ostatni stopień wodny na szlaku Odry [2020 r.]. Od tego miejsca do Bałtyku rzeka płynie swobodnie, bez piętrzeń
jaz
511.00
Po lewej stronie port Maczyce. Wygodny dostęp do wody z dojazdem nad sam brzeg. W Malczycach sporo sklepów spożywczych. Ujście rzeki Średzka Woda
ujście
505.90
Most drogowy z utrudnionym dostępem do wody
most
504.60
Przepływamy tuż obok jednego z największych w Europie i najcenniejszych, monumentalnych zespołów opactwa cystersów w Lubiążu. Ze względu na porastający brzegi gęsty starodrzew, w szczycie sezonu wegetacyjnego roślin, budowli nie widać z rzeki. Aby nie przegapić tego interesującego widoku, po wypłynięciu na odcinek prosty rzeki należy koniecznie spojrzeć wstecz
uwaga
502.70
Wygodne miejsce dostępu do wody z dojazdem do samej rzeki
uwaga
502.60
Po lewej stronie ujście rzeki Cicha Woda
ujście
499.30
Po lewej stronie ujście Kaczawy
ujście
496.80
Wygodne miejsce dostępu do wody z dojazdem do rzeki gruntową drogą
uwaga
486.80
Charakterystyczna, betonowa budowla w wale Odry, po lewej stronie
uwaga
484.50
Most kolejowy w Ścinawie
most
484.20
Most drogowy w Ścinawie
most
484.00
Po lewej stronie zatoka portu w Ścinawie. Wygodny dostęp do wody z dobrym dojazdem. Przed bramą portową dużo miejsca na samochody. Pole biwakowe, wiaty i ławki
stanica
481.80
Z lewej strony ujście rzeki Zimnica
ujście
474.80
Z prawej strony ujście Jezierzycy
ujście
466.90
Po lewej stronie, w zatoce mały port oraz stanica WOPR. We wsi sklep spożywczy. Malowniczo prezentująca się z daleka Chobienia, ze swym kościołem na wysokiej skarpie, od strony wody jest bliźniaczo podobna do miejscowości Lebus, znajdującej się po niemieckiej stronie Odry, na 225 km [wg niniejszego kilometraża]
stanica
466.30
Przyczółki nieczynnego promu z dojazdem do wody po obydwu stronach rzeki
uwaga
461.20
Przyczółki po dawnym promie, wygodny dojazd do samej wody z obydwu stron rzeki
uwaga
460.70
Most na drodze nr 323 pomiędzy Górą a Lubinem
most
450.00
Przyczółki nieczynnego promu z możliwością dojazdu do wody po obydwu stronach rzeki
uwaga
437.90
Ujście rzeki Barycz z prawej strony
ujście
425.90
Z lewej strony ujście rzeki Rudna
ujście
425.30
Zatoka Neptuna, biorąca swoją nazwę od, dzisiaj zruinowanej, a kiedyś znanej i lubianej restauracji. Wygodny dostęp do wody z dojazdem nad samą rzekę od strony ul. Piotra Skargi. W pobliżu sporo miejsca na samochody
uwaga
424.70
Most drogowy w Głogowie
most
424.30
Most kolejowy
most
422.50
Po lewej stronie oznakowany wpływ do głogowskiego portu
wypływ
405.50
Malowniczy przełom Odry w okolicy Dobrzejowic
uwaga
405.00
Charakterystyczne betonowe budowle w lewym nabrzeżu
uwaga
401.00
Przystań turystyczna Bytom Odrzański. Dojazd nad samą wodę z wygodnym miejscem na podjęcie kajaków. Malowniczo położone miasteczko na wysokiej skarpie tuż nad rzeką
stanica
396.90
Po prawej stronie ruiny zamku z XVI w. W chłodniejszych porach roku, gdy na drzewach nie ma liści obiekt jest dobrze widoczny z wody
uwaga
394.80
Z lewej strony ujście Białej Wody, zamaskowane pośród drzew i krzaków
ujście
391.80
Po prawej stronie kompleks leśny i ładne miejsca na dzikie biwakowanie
biwak
390.60
Miejsce biwakowe na prywatnej posesji
biwak
388.80
Most na drodze nr 315
most
387.80
Marina w Nowej Soli oraz port za sklepioną kładką dla pieszych. Po wpłynięciu do basenu portowego, zaraz za kładką po lewej stronie znajduje się slip i budynek przystani klubu kajakowego, w którym istnieje możliwość wynajęcia pokoi. Po drugiej stronie kładki znajduje się tawerna
stanica
385.00
Z lewej strony ujście Czarnej Strugi
ujście
384.20
Po prawej stronie ujście Krzyckiego Rowu, czasem zwanego Kanałem Kopalnica
ujście
379.90
Most nieczynnej linii kolejowej z Nowej Soli do Wolsztyna. Obecnie linia ta wraz z mostem służy jako ścieżka rowerowa
most
374.40
Sztuczny przekop, mający za zadanie zwiększenie promienia łuku na zakręcie rzeki. W starorzeczu po lewej stronie ujście Śląskiej Ochli
ujście
367.40
Czynny prom. Uwaga na napinającą się stalową linę
uwaga
366.90
Wysoka, stroma skarpa po lewej stronie, a na niej i pod nią pozostałości okopów oraz żelbetonowych schronów bojowych pozycji Oderstellung. Malownicze miejsce, zalesiona skarpa pocięta głębokimi wąwozami. Na szczycie skarpy duża winnica
uwaga
348.20
Z prawej strony szerokie ujście rzeki Obrzycy
ujście
347.80
Most drogi ekspresowej S3
most
346.90
Stary most drogowy pomiędzy Zieloną Górą a Sulechowem
most
346.70
Port w Cigacicach. Wygodne miejsce dostępu do rzeki z dojazdem do samej wody. W pobliżu sklep i bar
stanica
346.60
Wygodne miejsce wodowania. W pobliżu dużo miejsca na samochody
wypływ
343.10
Ujście Sulechówki po prawej stronie
ujście
342.70
Po lewej stronie Przystań Krępa. Odra w tym miejscu rozcina tzw. Zielonogórski Las Odrzański z kilkoma rezerwatami przyrody Pętla Odry, założonych w starorzeczach rzeki. Parking PZW w miejscu owianym sławą ze względu na połowy rekordowych okazów ryb
stanica
339.90
Most kolejowy na trasie pomiędzy Czerwieńskiem a Sulechowem
most
337.70
Charakterystyczne miejsce z tablicą informującą o granicy nadzorów wodnych Cigacice - Krosno Odrzańskie. Odtąd za utrzymanie rzeki i szlaku wodnego odpowiada inne Ciało
uwaga
336.60
Czynny prom. Uwaga na napinającą się linę podczas przemieszczania promu
uwaga
332.70
Kolejny czynny prom
uwaga
330.30
Malownicze ruiny bunkra Oderstellung na otwartym terenie
uwaga
328.60
Z prawej strony ujście rzeki Ołobok
ujście
327.30
Most kolejowy na linii Zielona Góra - Szczecin
most
326.40
Po lewej stronie przystań w Nietkowie. Pomosty i slip
stanica
317.60
Ujście rzeki Gryżynki, dokładnie na oznakowanym 500 kilometrze Odrzańskiej Drogi Wodnej
ujście
314.90
Po prawej stronie wygodne miejsce dostępu do rzeki z dojazdem do wody
uwaga
311.80
Malowniczy wysoki brzeg po prawej stronie
uwaga
310.80
Z lewej strony ujście Zimnego Potoku
ujście
310.30
Na lewym brzegu możliwość awaryjnego, dzikiego biwakowania w pobliżu wiaty stanicy wędkarskiej
biwak
309.50
Przystań Gostchorze. Możliwy dojazd samochodem do samej wody
stanica
308.90
Malowniczy wysoki brzeg po prawej stronie. Stroma skarpa i dobre miejsce widokowe ale przesłonięte nieco drzewami i krzakami
uwaga
304.80
Port w Krośnie Odrzańskim. Wygodny slip i spory parking przy samej rzece. Na lewym, niskim brzegu stare Krosno, na wysokim, malowniczym prawym brzegu, nowe
stanica
304.70
Most drogowy
most
304.10
Po lewej stronie zatoka starorzecza - starego Bobru
wypływ
302.90
Ujście rzeki Bóbr
ujście
299.10
Z prawej strony wpada rzeczka Biela
ujście
293.60
Wysoka skarpa po prawej stronie rozcięta drogą wyłożoną płytami betonowymi. Możliwy awaryjny dojazd do samej rzeki od strony leśnego duktu. Miejsce na dziki biwak na wysokiej, suchej skarpie
biwak
288.50
Prom. Często nie kursujący ze względu na niski poziom wody
uwaga
277.10
Z lewej strony ujście rzeczki Łomianka
ujście
276.40
Z lewej strony ujście Nysy Łużyckiej. Od tego miejsca Odra stanowi granicę państwa, która przebiega środkiem rzeki. Należy zwrócić uwagę, iż mimo, że nie jest to granica zewnętrzna UE, jak wszędzie, tak i tu obowiązują pewne przepisy, nieprzestrzeganie których w najlepszym przypadku stanowić będzie wykroczenie
ujście
276.20
Na lewym brzegu niemiecki wodowskaz Ratzdorf, wskazania którego [jak i innych] można obserwować w internecie. W pobliżu miejsce na zrobienie przerwy, z ławeczkami i stolikami. Niestety we wsi nie ma sklepu, a restauracja i kawiarnia, choć blisko rzeki często są zamknięte
uwaga
275.60
Po lewej stronie pomost przystani z opisem PARKING SPORT
stanica
273.30
Z prawej strony ujście Kanału Krzesińskiego, którym można dopłynąć do mostu w Krzesinie, gdzie wygodnie dojedzie się samochodem
ujście
273.20
Po polskiej stronie wodowskaz Biała Góra, wskazania którego można obserwować w internecie
uwaga
266.40
Malownicza połowa żelbetonowego mostu, wysadzonego pod koniec wojny
most
265.30
Odejście w lewo kanału łączącego Odrę i Sprewę - Oder Spree Kanal
ujście
262.40
Industrialny widok kominów nieczynnej huty, tuż nad samą rzeką
uwaga
253.70
Ujście Kanału Cofkowego z prawej strony
ujście
252.80
Przystań w Uradzie. Sporo miejsca pod namioty ale podloże bardzo twarde i trudno wbić szpilki. Możliwy dojazd samochodem do samej rzeki, gdzie po obydwu stronach stoją betonowe przyczółki, dla nieczynnego dziś, promu. Na końcu wsi po lewej stronie znajduje się sklep, czynny jedynie w określonych godzinach, przed i po południu
stanica
251.60
Po prawej stronie ujście rzeki Pliszki
ujście
251.40
Po prawej stronie nabrzeże nieczynnego portu I, z wygodnym dojazdem
uwaga
251.10
Po prawej stronie nabrzeże nieczynnego portu II
uwaga
241.70
Po lewej stronie, widoczna z daleka urwista skarpa, przed którą znajduje się ujście Friedrich-Wilhelm Briskower Kanal
ujście
239.60
Ujście Ilanki z prawej strony
ujście
238.40
Most autostrady A2
most
237.70
Most kolejowy
most
234.10
Most drogowy łączący śródmieścia Słubic i Frankfurtu. Przy niskiej wodzie, tuż za mostem po prawej stronie tworzy się piaszczysta plaża umożliwiająca wygodny postój. W pobliżu kilka sklepów i restauracji. Za Frankfurtem na lewym brzegu rozległe malownicze wzgórza przypominające krajobraz stepowy
most
225.00
Chociaż badacze historii nie są zgodni w tym względzie, Lebus [Lubusz] to niegdyś znacząca lokalnie miejscowość, od której zaczerpnęła swą nazwę Ziemia Lubuska i województwo lubuskie. Malowniczo położone na wysokiej skarpie, z widoczną z daleka wieżą kościoła, Lebus jest bardzo podobne do Chobieni, znajdującej się na 466 km Odry. Przyczólki nieczynnego promu umożliwiają dojazd do samej wody z lewej i prawej strony
uwaga
213.80
Po prawej stronie przystań z pomostem i widoczną z daleka wieżą, która służyła niegdyś Wojskom Ochrony Pogranicza, a poźniej Straży Granicznej do obserwacji pasa granicznego
stanica
205.70
Odejście w lewo, najczęściej suchego kanału ulgi - Vorflut Kanal
wypływ
205.00
Na wyspie pomiędzy Odrą a Vorflut Kanal, możliwy jest zaciszny dziki biwak w suchym dębowym lasku, w pobliżu niemieckiego słupka granicznego nr 547
biwak
203.40
Przystań Twierdza Kostrzyn po prawej stronie
stanica
202.90
Most drogowy
most
202.80
Most kolejowy
most
201.70
Ujście Vorflut Kanal z lewej strony
ujście
200.20
Z prawej strony szerokie ujście Warty. Niżej teren otwarty, bezleśny ale z pojedynczymi drzewami i sporą ilością ładnych miejsc na dziki biwak. Wszystko w obrębie Parku Krajobrazowego Ujście Warty
ujście
190.20
Po prawej stronie żwirownia - nabrzeże z taśmociągiem do ładowania urobku na barki
uwaga
188.50
Z prawej strony ujście rzeki Myśla
ujście
182.00
Na lewym brzegu widoczne z daleka nabrzeże starego portu i przystani. W wysokiej wieży załadunkowej oraz w zabytkowych wagonach kolejowych można komfortowo przenocować. W kompleksie znajduje się też m.in. kawiarnia i restauracja
stanica
181.20
Ujście Kurzycy z prawej strony
ujście
177.80
Wieś blisko rzeki, na wysokiej skarpie. Niezbyt wygodne lądowanie z powodu kamienistego nabrzeża, za to z dojazdem do samej rzeki asfaltową drogą. Wcześniej piaszczysta plaża, jednak ogrodzona elektrycznym pastuchem i okupowana przez pasące się bydło. Po jednej i drugiej stronie rzeki stoją betonowe słupy, pozostałość po funkcjonującym tu niegdyś, moście. Po drodze do sklepu spożywczego, który znajduje się w centrum Czelina, warto zwiedzić wystawę dotyczącą m.in. wykopalisk archeologicznych oraz historii związanej z posadowieniem tu pierwszego powojennego słupa granicznego na Odrze. Teren rekreacyjny zadbany i wyposażony w gabloty, tablice, stoły i ławki. Wszystko na wysokiej skarpie stromo opadającej do rzeki. Poniżej, na prawym brzegu rozpoczyna się malowniczy pas wzniesień Cedyńskiego Parku Krajobrazowego
sklep
172.40
Przeprawa promowa przez Odrę
uwaga
165.20
W prawo wstecz ujście rzeki Słubia
ujście
163.70
Most nieczynnej linii kolejowej, przystosowany dla pieszych i rowerów. Rzeka płynie odcinkiem przełomowym
most
156.50
Otwarte starorzecze Odry, w prawo wstecz. Na prawym brzegu sporo ładnych miejsc na dziki biwak, jednak najczęściej okupowanych przez wędkarzy. Odra przebija się przez pasmo wzniesień a dolina mocno zwęża. Na moment robi się bardzo malowniczo
wypływ
155.30
Most drogowy
most
155.10
Zatoczka i oficjalne pole biwakowe po prawej stronie, tuż za mostem. Poniżej, przez kilkanaście kilometrów bardzo trudno o wygodne miejsca biwakowe, a tym bardziej ładne. Im dalej tym gorzej
biwak
150.50
Z lewej strony ujście kanału Wriezener Alte Oder, ze śluzą
ujście
143.60
Wioska nad samą rzeką. Wygodny dojazd do wody, ze slipem. Poniżej, na prawym brzegu piaszczyste skarpy i ładne miejsca na dzikie biwakowanie, pośród pojedynczo rosnących drzew. Tuż przy rzece duża żwirownia. Na lewym brzegu zaczyna się niemiecki Park Narodowy Dolnej Odry - Unteres Odertal
uwaga
140.20
Po prawej stronie wpływ do rozległej żwirowni Bielinek. Przy silnym wietrze wiejącym z kierunków wschodnich tworzy się tutaj wysoka boczna fala
wypływ
137.00
Wieża widokowa na obszarze Parku Narodowego Unteres Odertal
uwaga
133.30
Po prawej stronie, widoczny z daleka, charakterystyczny folwark z czerwonej cegły. W dół rzeki wysoka, zalesiona skarpa
uwaga
127.00
Most drogowy. Poniżej, po prawej stronie zalesiona skarpa z ładnymi miejscami na dziki biwak. Po lewej, cały czas ciągnie się obszar parku narodowego
most
122.40
Ujście rzeczki Rurzycy z prawej strony
ujście
121.70
Po lewej stronie wieża widokowa do obserwacji ptaków bytujących na rozlewiskach PN Unteres Odertal. W pobliżu ławki, wiata i tablice informacyjne. W lewo zamknięta śluza prowadząca na jeden z licznych kanałów w kierunku miasta Schwedt. Niezbyt wygodne wyjście z wody na kanciaste kamienie i umocniony brzeg
uwaga
120.40
Spora miejscowość blisko wody, po prawej stronie. Cały czas płyniemy wzdłuż malowniczego, zalesionego pasa wzniesień
uwaga
115.00
Kolejna duża miejscowość po prawej stronie, tuż nad wodą
uwaga
113.50
W lewo, przez szeroką zastawkę odbija Odra Zachodnia, którą w dalszym biegu poprowadzona jest granica państwa. Płynąc prosto Odrą Wschodnią opuszczamy więc granicę i po obu stronach mamy obszar RP. Opuszczamy tym samym obszar Parku Narodowego Unteres Odertal i wpływamy do Parku Krajobrazowego Doliny Dolnej Odry, powszechnie zwany Międzyodrzem. Do Gryfina nie ma dobrych miejsc na biwaki, teren bardzo niski, podmokły, odsłonięty, zarośnięty trzcinami
wypływ
109.70
Ujście Marwickiej Strugi
ujście
106.90
W lewo, jedna z wielu otwartych śluz prowadzących do labiryntu kanałów Międzyodrza
wypływ
104.30
W prawo, poprzez kanał, efektowny widok na Elektrownię Dolna Odra
wypływ
102.40
W lewo śluza na Międzyodrze
wypływ
100.20
Ujście rzeki Tywa, poszerzone Kanałem Dolna Odra
ujście
100.00
Na prawym brzegu plaża i przystań kajakowa w Gryfinie. Tuż za wałem kamping z domkami i pole namiotowe. Sklepy i restauracje znajdują się jedynie w centrum miasta
biwak
99.40
Zwodzony most drogowy pośród infastruktury portu w Gryfinie
most
95.40
W lewo otwarta śluza na Międzyodrze
wypływ
94.60
Kolejna otwarta śluza na Międzyodrze
wypływ
93.20
Otwarta śluza w lewo
wypływ
92.10
Otwarta śluza w lewo
wypływ
91.10
Po prawej stronie slip, wiaty, ławki i stoliki
uwaga
90.20
W lewo otwarta śluza
wypływ
90.00
W prawo ślepe starorzecze
wypływ
89.60
Most autostrady A6
most
88.90
Z prawej strony, wstecz uchodzi rzeczka Omulna w szerokiej zatoce starorzecza. W prawo wprzód można przepłynąć kontynuacją starorzecza, urozmaicając sobie spływ szeroką i nieco nudnawą Odrą, opływając wyspę Klucki Ostrów
ujście
86.70
Na różnych mapach różnie to wygląda, ale w tym miejscu lokalizowany jest koniec Odry Wschodniej. Dalej prosto płynie rzeka Regalica natomiast w lewo Skośnica, zwana Przekopem Klucz - Ustowo, jedna z możliwości popłynięcia w kierunku centrum Szczecina i dalej. Uwaga, na przepłynięcie Portu Szczecin należy uzyskać zgodę kapitanatu
wypływ
84.80
Połączenie przekopu Klucz - Ustowo z Odrą Zachodnią
wypływ
83.00
Most Pomorzan, drogowy i kolejowy. Tuż przed mostem, po prawej stronie wygodny dostęp do rzeki z dojazdem do samej wody, betonowy slip i dużo miejsca na samochody
most
81.90
Ujście Płoni do jeziora Małe Dąbie
ujście
81.00
Ujście rzeki Chełszcząca z prawej strony, do jeziora Dąbie
ujście
78.70
Centrum Szczecina, bardzo ładnie prezentujące się od strony rzeki
uwaga
78.50
Most kolejowy
most
78.00
Most Długi na drodze nr 10
most
77.60
Most na drodze nr 115
most
74.60
Przecięcie z torem wodnym Przekopu Mieleńskiego - uwaga na statki pełnomorskie. Prosto przesmyk na jezioro Dąbie
wypływ
65.40
Przesmyk na jezioro Dąbie. Zaraz za nim w północnej części jeziora wystający ponad lustro wody wrak tzw. Betonowca
uwaga
64.30
Z prawej strony ujście Iny
ujście
56.90
Widoczne z daleka wielkie białe hałdy fosfogipsu - dar Zakładów Azotowych w Policach
uwaga
56.20
Z prawej strony ujście rzeki Krępa
ujście
55.00
Ujście Gunicy z lewej strony. Wypływamy na Roztokę Odrzańską, a dalej na właściwy Zalew Szczeciński, otwarty wielki akwen wodny. Przed podjęciem decyzji o przepłynięciu Zalewu zachęcam do prześledzenia prognoz pogody, zwłaszcza kierunku i siły wiatru
ujście
52.30
Z prawej ujście Gowienicy do Zatoki Stepnickiej w obrębie Roztoki Odrzańskiej
ujście
51.30
Ładne miejsce biwakowe
biwak
50.90
Ładne miejsce biwakowe z pomostem i wiatą
biwak
42.50
Dzika piaszczysta plaża
uwaga
41.80
Ładna plaża z widocznym z daleka, charakterystycznym hangarem
uwaga
29.60
Widoczna z daleka piaszczysta plaża na wysokiej skarpie
uwaga
27.10
Marina Wolin, w pobliżu duży plac na samochody
stanica
26.90
Most lokalnej drogi do miasta
most
26.60
Most drogi nr 3
most
26.40
Most kolejowy
most
19.00
Ujście Wołczenicy do zatoki Cichej na Dziwnie
ujście
15.20
Charakterystyczna, widoczna z daleka kępa wysokich drzew, całkowicie wypalona odchodami kormoranów - grodzisko Wolinian
uwaga
13.50
Zatoka i slip z dojazdem nad samą wodę
stanica
8.50
Ujście rzeki Świniec do Zalewu Kamieńskiego, w zatoce Karpinka
ujście
2.40
Wygodne miejsce zakończenia spływu, z parkingiem, blisko wody. Sporo przestrzeni na samochody, ale w sezonie trudno o wolne miejsce
uwaga
1.30
Zwodzony most drogowy
most
0.00
Ujście rzeki Dziwna do Bałtyku
ujście