575.10 W prawo wpływ na powyrobiskowe rozlewisko, potocznie zwane jeziorem Bajkał. Liczne piaszczyste i trawiaste plaże oraz dobry dostęp do wody z dojazdem w jej pobliże sprawia, że w pogodne dni miejsce to jest masowo wykorzystywane przez wypoczywających. Znajdzie się tu też sporo dogodnych miejsc na dziki biwak wypływ 572.90 Most Generała Augusta Emila Fieldorfa Nila, czyli wschodniej obwodnicy Wrocławia. Kilkaset matrów wcześniej właściwe koryto Odry łączy się z kanałem żeglugowym most 570.10 Rozgałęzienie opatowickie przed Wrocławiem, w tym miejscu należy podjąć decyzję, którym wariantem przepływać przez miasto. Jeśli przez centrum, to w lewo [uwaga! w sezonie na terenie miasta pływa dużo białej floty], jeśli jak najszybciej, to prosto. Płynąc w lewo Starą Odrą i Kanałem Miejskim natrafimy na 3 śluzy lub 3 przenoski przez śluzy i jazy. Płynąc na Stare Miasto i Ostrów Tumski mamy do pokonania Śluzę Opatowicką oraz Śluzę Mieszczańską ale oficjalnie jednostkom napędzanym wiosłami można dopływać jedynie do Wyspy Piaskowej. Natomiast, płynąc prosto, najkrótszą trasą, po 600m należy podjąć decyzję czy płynąć Kanałem Powodziowym i przenosić jazy, czy płynąć równoleglym Kanałem Żeglugowym skrajnie z prawej strony, przez śluzy. Można też omijać przeszkody przenosząc się z Kanału Żeglugowego na Powodziowy. Możliwości przepłynięcia przez miasto jest więcej, a wszystkie warianty łączą się poniżej Elektrociepłowni Wrocław i Portu Miejskiego uwaga 569.10 Rozgałęzienie bartoszowickie. Druga możliwość odbicia w lewo do centrum, z obowiązkową przenoską przez Jaz Opatowicki. W prawo odchodzi Odpływowy Kanał Ulgi, potocznie zwany Kanałem Narcyza Bondyra, mający za zadanie kierowanie nadmiaru wody powodziowej na Odrze do doliny rzeki Widawy, z ominięciem centrum Wrocławia. Przy podwyższonych stanach można tędy próbować przedrzeć się do Widawy. Natomiast prosto prowadzą dwa równoległe sztuczne kanały, Powodziowy z lewej oraz Żeglugowy z prawej strony. Wybierając Kanał Powodziowy będziemy obnosić jazy, natomiast na żeglugowym będziemy się śluzować uwaga 569.00 Śluza Bartoszowice jaz 568.90 Jaz Bartoszowice z możliwością dojazdu samochodem. Obnosząc go omijamy dwie śluzy: Bartoszowice i Zacisze na Kanale Żeglugowym jaz 567.20 Mosty Chrobrego most 564.50 Śluza Zacisze. Czekając na śluzowanie można podejść po sąsiedzku, na ulicę Folwarczną [przy Kanale Powodziowym] i w siedzibie Wód Polskich Zarządu Zlewni Środkowej Odry,w godzinach pracy urzędu wyrazić swoją opinię na temat stanu utrzymania dróg wodnych oraz rzek i rzeczek, podlegających tej instytucji ;-) jaz 564.40 Mosty Jagiellońskie most 563.00 Most Warszawski. W lewo wstecz połączenie ze Starą Odrą most 562.80 Most kolejowy Warszawski most 561.30 Most Trzebnicki most 561.20 Jaz Różanka. Z uwagi na częste upusty wody na jazie, a co za tym idzie silne prądy przed i poniżej jazu, najlepiej wpłynąć do Kanału Różanka przed Mostem Trzebnickim i przed Mostem Osobowickim przerzucić kajaki w lewo, przez trawiastą skarpę na Starą Odrę, poniżej jazu, lub przepłynąć przez Śluzę Różanka jaz 560.60 Most Osobowicki most 560.50 Śluza Różanka jaz 559.20 Połączenie wszystkich wariantów Odry umożliwiających przepłynięcie przez Wrocław wypływ 558.90 Most kolejowy na linii w kierunku Poznania most 558.20 Most Milenijny most 557.90 W prawo wstecz tzw. zimowisko barek. Dobry dostęp do wody z możliwością wygodnego podjęcia kajaków, dużo miejsca na samochody. Dostęp od strony ul. Osobowickiej wypływ 556.90 Przyczółki dawnego promu łączącego osiedla Kozanów i Osobowice. Wygodny dojazd do wody po obydwu stronach rzeki uwaga 555.80 Drugie dawne zimowisko barek po prawej stronie wstecz, często okupowane przez wędkarzy. Dostęp od strony drogi asfaltowej na końcu zatoki ujście 554.20 Jaz Rędziński. Przenoska prawym lub lewym brzegiem, wodowanie niezbyt wygodne z powodu kamiennego nabrzeża i wartkiego nurtu. Po lewej stronie spory kompleks leśny i tereny spacerowe jaz 554.10 Dwie równoległe śluzy Rędzin I i II z górującym nad nimi efektownym Mostem Rędzińskim jaz 553.90 Most Rędziński most 553.30 Z lewej strony ujście rzeki Ślęzy ujście 553.20 Przyczólki dawnego promu łączącego osiedla Maślice i Rędzin. Wygodny dojazd do lustra wody drogami asfaltowymi po obydwu stronach rzeki uwaga 552.80 Z lewej strony ujście zażelazionej rzeki Ługowiny, o intensywnie rudej barwie wody. 600m poniżej, po prawej stronie fragment dzikiej i nie wykarczowanej linii brzegowej, pozostawionej ze względu na obecność bobrów ujście 551.00 Na lewym brzegu charakterystyczna góra po zrekultywowanym wysypisku śmieci [Wzgórze Maślickie +156 m npm] uwaga 548.90 Po prawej stronie ujście rzeczki Trzciana, niegdyś zwanej Smródką, bo odwadniającą nieczynne już dzisiaj, pola irygacyjne Wrocławia ujście 548.50 Z lewej strony ujście rzeki Bystrzycy ujście 548.10 Z prawej strony ujście rzeki Widawy ujście 547.30 Po lewej stronie znajduje się ujście kanału odprowadzającego wody z Wrocławskiej Oczyszczalni Ścieków. Tuż za nim duża platforma - nabrzeże portowe, stanowiące plac parkingowy, często okupowane przez wędkarzy. Jest to dogodne miejsce rozpoczynania i kończenia etapów zarówno na Odrze, jak i Bystrzycy, czy Widawie. Wygodny dojazd drogą z płyt betonowych oraz nieskończona ilość miejsc na samochody ujście 546.50 Po prawej stronie wąski wpływ do zacisznej długiej zatoki z dobrymi miejscami biwakowymi biwak 545.30 Z prawej strony ujście rzeczki Ława ujście 540.80 Po prawej stronie ruiny zamku w Urazie uwaga 540.20 Ujście rzeczki Lubnówka z prawej strony ujście 539.80 Port w Urazie. Restauracja i możliwość noclegu stanica 538.70 Po lewej stronie wpływ na Zalew Pężycki. Miejsce licznie wykorzystywane przez wędkarzy z możliwością dojazdu samochodem brukowaną drogą. Sporo miejsc na dziki biwak wypływ 538.20 Na lewym brzegu jeden z licznych [w sumie jest ich około 650] wysadzonych bunkrów [schronów bojowych Linii Środkowej Odry - Oderstellung], dobrze widoczny z wody. W dalszym biegu Odry, na jej lewym brzegu aż do Krosna Odrzańskiego, co jakiś czas widoczne będą pozostałości tych umocnień. Początek rozlewiska przed zaporą w Wałach uwaga 533.40 Elektrownia Wały. Śluzowanie lub przenoska przez wyspę pomiędzy śluzą a jazem. Poniżej odcinek wartkiej rzeki, przy niskiej wodzie tworzą się szypoty jaz 532.00 Most kolejowy na linii z Wrocławia do Głogowa i Zielonej Góry. Do stacji PKP Brzeg Dolny około 2,5 km. Tyle samo w drugą stronę, do stacji Księginice most 529.90 Przyczółki po dawnym promie kursującym z Głoski do Brzegu Dolnego. Wygodne miejsce dostępu do wody z dojazdem z obydwu stron uwaga 528.70 Most drogowy bez możliwości wygodnego dostępu do wody most 526.80 Jeden z licznych sztucznych przekopów Odry, zwiększający promień łuku szlaku żeglownego, umożliwiający przejście dłuższych zestawów barek. W takich miejscach zazwyczaj pozostawione są otwarte od dołu starorzecza, z możliwością wpłynięcia i znalezienia dobrego miejsca na dziki biwak wypływ 516.40 Po prawej stronie slip z dojazdem gruntową drogą uwaga 515.40 Stopień wodny Malczyce. Po lewej stronie, za wałem wieś Rzeczyca. Śluzowanie albo długa i skomplikowana przenoska. Ostatni stopień wodny na szlaku Odry [2020 r.]. Od tego miejsca do Bałtyku rzeka płynie swobodnie, bez piętrzeń jaz 511.00 Po lewej stronie port Maczyce. Wygodny dostęp do wody z dojazdem nad sam brzeg. W Malczycach sporo sklepów spożywczych. Ujście rzeki Średzka Woda ujście 505.90 Most drogowy z utrudnionym dostępem do wody most 504.60 Przepływamy tuż obok jednego z największych w Europie i najcenniejszych, monumentalnych zespołów opactwa cystersów w Lubiążu. Ze względu na porastający brzegi gęsty starodrzew, w szczycie sezonu wegetacyjnego roślin, budowli nie widać z rzeki. Aby nie przegapić tego interesującego widoku, po wypłynięciu na odcinek prosty rzeki należy koniecznie spojrzeć wstecz uwaga 502.70 Wygodne miejsce dostępu do wody z dojazdem do samej rzeki uwaga 502.60 Po lewej stronie ujście rzeki Cicha Woda ujście 499.30 Po lewej stronie ujście Kaczawy ujście 496.80 Wygodne miejsce dostępu do wody z dojazdem do rzeki gruntową drogą uwaga 486.80 Charakterystyczna, betonowa budowla w wale Odry, po lewej stronie uwaga 484.50 Most kolejowy w Ścinawie most 484.20 Most drogowy w Ścinawie most 484.00 Po lewej stronie zatoka portu w Ścinawie. Wygodny dostęp do wody z dobrym dojazdem. Przed bramą portową dużo miejsca na samochody. Pole biwakowe, wiaty i ławki stanica 481.80 Z lewej strony ujście rzeki Zimnica ujście 474.80 Z prawej strony ujście Jezierzycy ujście 466.90 Po lewej stronie, w zatoce mały port oraz stanica WOPR. We wsi sklep spożywczy. Malowniczo prezentująca się z daleka Chobienia, ze swym kościołem na wysokiej skarpie, od strony wody jest bliźniaczo podobna do miejscowości Lebus, znajdującej się po niemieckiej stronie Odry, na 225 km [wg niniejszego kilometraża] stanica 466.30 Przyczółki nieczynnego promu z dojazdem do wody po obydwu stronach rzeki uwaga 461.20 Przyczółki po dawnym promie, wygodny dojazd do samej wody z obydwu stron rzeki uwaga 460.70 Most na drodze nr 323 pomiędzy Górą a Lubinem most 450.00 Przyczółki nieczynnego promu z możliwością dojazdu do wody po obydwu stronach rzeki uwaga 437.90 Ujście rzeki Barycz z prawej strony ujście 425.90 Z lewej strony ujście rzeki Rudna ujście 425.30 Zatoka Neptuna, biorąca swoją nazwę od, dzisiaj zruinowanej, a kiedyś znanej i lubianej restauracji. Wygodny dostęp do wody z dojazdem nad samą rzekę od strony ul. Piotra Skargi. W pobliżu sporo miejsca na samochody uwaga 424.70 Most drogowy w Głogowie most 424.30 Most kolejowy most 422.50 Po lewej stronie oznakowany wpływ do głogowskiego portu wypływ 405.50 Malowniczy przełom Odry w okolicy Dobrzejowic uwaga 405.00 Charakterystyczne betonowe budowle w lewym nabrzeżu uwaga 401.00 Przystań turystyczna Bytom Odrzański. Dojazd nad samą wodę z wygodnym miejscem na podjęcie kajaków. Malowniczo położone miasteczko na wysokiej skarpie tuż nad rzeką stanica 396.90 Po prawej stronie ruiny zamku z XVI w. W chłodniejszych porach roku, gdy na drzewach nie ma liści obiekt jest dobrze widoczny z wody uwaga 394.80 Z lewej strony ujście Białej Wody, zamaskowane pośród drzew i krzaków ujście 391.80 Po prawej stronie kompleks leśny i ładne miejsca na dzikie biwakowanie biwak 390.60 Miejsce biwakowe na prywatnej posesji biwak 388.80 Most na drodze nr 315 most 387.80 Marina w Nowej Soli oraz port za sklepioną kładką dla pieszych. Po wpłynięciu do basenu portowego, zaraz za kładką po lewej stronie znajduje się slip i budynek przystani klubu kajakowego, w którym istnieje możliwość wynajęcia pokoi. Po drugiej stronie kładki znajduje się tawerna stanica 385.00 Z lewej strony ujście Czarnej Strugi ujście 384.20 Po prawej stronie ujście Krzyckiego Rowu, czasem zwanego Kanałem Kopalnica ujście 379.90 Most nieczynnej linii kolejowej z Nowej Soli do Wolsztyna. Obecnie linia ta wraz z mostem służy jako ścieżka rowerowa most 374.40 Sztuczny przekop, mający za zadanie zwiększenie promienia łuku na zakręcie rzeki. W starorzeczu po lewej stronie ujście Śląskiej Ochli ujście 367.40 Czynny prom. Uwaga na napinającą się stalową linę uwaga 366.90 Wysoka, stroma skarpa po lewej stronie, a na niej i pod nią pozostałości okopów oraz żelbetonowych schronów bojowych pozycji Oderstellung. Malownicze miejsce, zalesiona skarpa pocięta głębokimi wąwozami. Na szczycie skarpy duża winnica uwaga 348.20 Z prawej strony szerokie ujście rzeki Obrzycy ujście 347.80 Most drogi ekspresowej S3 most 346.90 Stary most drogowy pomiędzy Zieloną Górą a Sulechowem most 346.70 Port w Cigacicach. Wygodne miejsce dostępu do rzeki z dojazdem do samej wody. W pobliżu sklep i bar stanica 346.60 Wygodne miejsce wodowania. W pobliżu dużo miejsca na samochody wypływ 343.10 Ujście Sulechówki po prawej stronie ujście 342.70 Po lewej stronie Przystań Krępa. Odra w tym miejscu rozcina tzw. Zielonogórski Las Odrzański z kilkoma rezerwatami przyrody Pętla Odry, założonych w starorzeczach rzeki. Parking PZW w miejscu owianym sławą ze względu na połowy rekordowych okazów ryb stanica 339.90 Most kolejowy na trasie pomiędzy Czerwieńskiem a Sulechowem most 337.70 Charakterystyczne miejsce z tablicą informującą o granicy nadzorów wodnych Cigacice - Krosno Odrzańskie. Odtąd za utrzymanie rzeki i szlaku wodnego odpowiada inne Ciało uwaga 336.60 Czynny prom. Uwaga na napinającą się linę podczas przemieszczania promu uwaga 332.70 Kolejny czynny prom uwaga 330.30 Malownicze ruiny bunkra Oderstellung na otwartym terenie uwaga 328.60 Z prawej strony ujście rzeki Ołobok ujście 327.30 Most kolejowy na linii Zielona Góra - Szczecin most 326.40 Po lewej stronie przystań w Nietkowie. Pomosty i slip stanica 317.60 Ujście rzeki Gryżynki, dokładnie na oznakowanym 500 kilometrze Odrzańskiej Drogi Wodnej ujście 314.90 Po prawej stronie wygodne miejsce dostępu do rzeki z dojazdem do wody uwaga 311.80 Malowniczy wysoki brzeg po prawej stronie uwaga 310.80 Z lewej strony ujście Zimnego Potoku ujście 310.30 Na lewym brzegu możliwość awaryjnego, dzikiego biwakowania w pobliżu wiaty stanicy wędkarskiej biwak 309.50 Przystań Gostchorze. Możliwy dojazd samochodem do samej wody stanica 308.90 Malowniczy wysoki brzeg po prawej stronie. Stroma skarpa i dobre miejsce widokowe ale przesłonięte nieco drzewami i krzakami uwaga 304.80 Port w Krośnie Odrzańskim. Wygodny slip i spory parking przy samej rzece. Na lewym, niskim brzegu stare Krosno, na wysokim, malowniczym prawym brzegu, nowe stanica 304.70 Most drogowy most 304.10 Po lewej stronie zatoka starorzecza - starego Bobru wypływ 302.90 Ujście rzeki Bóbr ujście 299.10 Z prawej strony wpada rzeczka Biela ujście 293.60 Wysoka skarpa po prawej stronie rozcięta drogą wyłożoną płytami betonowymi. Możliwy awaryjny dojazd do samej rzeki od strony leśnego duktu. Miejsce na dziki biwak na wysokiej, suchej skarpie biwak 288.50 Prom. Często nie kursujący ze względu na niski poziom wody uwaga 277.10 Z lewej strony ujście rzeczki Łomianka ujście 276.40 Z lewej strony ujście Nysy Łużyckiej. Od tego miejsca Odra stanowi granicę państwa, która przebiega środkiem rzeki. Należy zwrócić uwagę, iż mimo, że nie jest to granica zewnętrzna UE, jak wszędzie, tak i tu obowiązują pewne przepisy, nieprzestrzeganie których w najlepszym przypadku stanowić będzie wykroczenie ujście 276.20 Na lewym brzegu niemiecki wodowskaz Ratzdorf, wskazania którego [jak i innych] można obserwować w internecie. W pobliżu miejsce na zrobienie przerwy, z ławeczkami i stolikami. Niestety we wsi nie ma sklepu, a restauracja i kawiarnia, choć blisko rzeki często są zamknięte uwaga 275.60 Po lewej stronie pomost przystani z opisem PARKING SPORT stanica 273.30 Z prawej strony ujście Kanału Krzesińskiego, którym można dopłynąć do mostu w Krzesinie, gdzie wygodnie dojedzie się samochodem ujście 273.20 Po polskiej stronie wodowskaz Biała Góra, wskazania którego można obserwować w internecie uwaga 266.40 Malownicza połowa żelbetonowego mostu, wysadzonego pod koniec wojny most 265.30 Odejście w lewo kanału łączącego Odrę i Sprewę - Oder Spree Kanal ujście 262.40 Industrialny widok kominów nieczynnej huty, tuż nad samą rzeką uwaga 253.70 Ujście Kanału Cofkowego z prawej strony ujście 252.80 Przystań w Uradzie. Sporo miejsca pod namioty ale podloże bardzo twarde i trudno wbić szpilki. Możliwy dojazd samochodem do samej rzeki, gdzie po obydwu stronach stoją betonowe przyczółki, dla nieczynnego dziś, promu. Na końcu wsi po lewej stronie znajduje się sklep, czynny jedynie w określonych godzinach, przed i po południu stanica 251.60 Po prawej stronie ujście rzeki Pliszki ujście 251.40 Po prawej stronie nabrzeże nieczynnego portu I, z wygodnym dojazdem uwaga 251.10 Po prawej stronie nabrzeże nieczynnego portu II uwaga 241.70 Po lewej stronie, widoczna z daleka urwista skarpa, przed którą znajduje się ujście Friedrich-Wilhelm Briskower Kanal ujście 239.60 Ujście Ilanki z prawej strony ujście 238.40 Most autostrady A2 most 237.70 Most kolejowy most 234.10 Most drogowy łączący śródmieścia Słubic i Frankfurtu. Przy niskiej wodzie, tuż za mostem po prawej stronie tworzy się piaszczysta plaża umożliwiająca wygodny postój. W pobliżu kilka sklepów i restauracji. Za Frankfurtem na lewym brzegu rozległe malownicze wzgórza przypominające krajobraz stepowy most 225.00 Chociaż badacze historii nie są zgodni w tym względzie, Lebus [Lubusz] to niegdyś znacząca lokalnie miejscowość, od której zaczerpnęła swą nazwę Ziemia Lubuska i województwo lubuskie. Malowniczo położone na wysokiej skarpie, z widoczną z daleka wieżą kościoła, Lebus jest bardzo podobne do Chobieni, znajdującej się na 466 km Odry. Przyczólki nieczynnego promu umożliwiają dojazd do samej wody z lewej i prawej strony uwaga 213.80 Po prawej stronie przystań z pomostem i widoczną z daleka wieżą, która służyła niegdyś Wojskom Ochrony Pogranicza, a poźniej Straży Granicznej do obserwacji pasa granicznego stanica 205.70 Odejście w lewo, najczęściej suchego kanału ulgi - Vorflut Kanal wypływ 205.00 Na wyspie pomiędzy Odrą a Vorflut Kanal, możliwy jest zaciszny dziki biwak w suchym dębowym lasku, w pobliżu niemieckiego słupka granicznego nr 547 biwak 203.40 Przystań Twierdza Kostrzyn po prawej stronie stanica 202.90 Most drogowy most 202.80 Most kolejowy most 201.70 Ujście Vorflut Kanal z lewej strony ujście 200.20 Z prawej strony szerokie ujście Warty. Niżej teren otwarty, bezleśny ale z pojedynczymi drzewami i sporą ilością ładnych miejsc na dziki biwak. Wszystko w obrębie Parku Krajobrazowego Ujście Warty ujście 190.20 Po prawej stronie żwirownia - nabrzeże z taśmociągiem do ładowania urobku na barki uwaga 188.50 Z prawej strony ujście rzeki Myśla ujście 182.00 Na lewym brzegu widoczne z daleka nabrzeże starego portu i przystani. W wysokiej wieży załadunkowej oraz w zabytkowych wagonach kolejowych można komfortowo przenocować. W kompleksie znajduje się też m.in. kawiarnia i restauracja stanica 181.20 Ujście Kurzycy z prawej strony ujście 177.80 Wieś blisko rzeki, na wysokiej skarpie. Niezbyt wygodne lądowanie z powodu kamienistego nabrzeża, za to z dojazdem do samej rzeki asfaltową drogą. Wcześniej piaszczysta plaża, jednak ogrodzona elektrycznym pastuchem i okupowana przez pasące się bydło. Po jednej i drugiej stronie rzeki stoją betonowe słupy, pozostałość po funkcjonującym tu niegdyś, moście. Po drodze do sklepu spożywczego, który znajduje się w centrum Czelina, warto zwiedzić wystawę dotyczącą m.in. wykopalisk archeologicznych oraz historii związanej z posadowieniem tu pierwszego powojennego słupa granicznego na Odrze. Teren rekreacyjny zadbany i wyposażony w gabloty, tablice, stoły i ławki. Wszystko na wysokiej skarpie stromo opadającej do rzeki. Poniżej, na prawym brzegu rozpoczyna się malowniczy pas wzniesień Cedyńskiego Parku Krajobrazowego sklep 172.40 Przeprawa promowa przez Odrę uwaga 165.20 W prawo wstecz ujście rzeki Słubia ujście 163.70 Most nieczynnej linii kolejowej, przystosowany dla pieszych i rowerów. Rzeka płynie odcinkiem przełomowym most 156.50 Otwarte starorzecze Odry, w prawo wstecz. Na prawym brzegu sporo ładnych miejsc na dziki biwak, jednak najczęściej okupowanych przez wędkarzy. Odra przebija się przez pasmo wzniesień a dolina mocno zwęża. Na moment robi się bardzo malowniczo wypływ 155.30 Most drogowy most 155.10 Zatoczka i oficjalne pole biwakowe po prawej stronie, tuż za mostem. Poniżej, przez kilkanaście kilometrów bardzo trudno o wygodne miejsca biwakowe, a tym bardziej ładne. Im dalej tym gorzej biwak 150.50 Z lewej strony ujście kanału Wriezener Alte Oder, ze śluzą ujście 143.60 Wioska nad samą rzeką. Wygodny dojazd do wody, ze slipem. Poniżej, na prawym brzegu piaszczyste skarpy i ładne miejsca na dzikie biwakowanie, pośród pojedynczo rosnących drzew. Tuż przy rzece duża żwirownia. Na lewym brzegu zaczyna się niemiecki Park Narodowy Dolnej Odry - Unteres Odertal uwaga 140.20 Po prawej stronie wpływ do rozległej żwirowni Bielinek. Przy silnym wietrze wiejącym z kierunków wschodnich tworzy się tutaj wysoka boczna fala wypływ 137.00 Wieża widokowa na obszarze Parku Narodowego Unteres Odertal uwaga 133.30 Po prawej stronie, widoczny z daleka, charakterystyczny folwark z czerwonej cegły. W dół rzeki wysoka, zalesiona skarpa uwaga 127.00 Most drogowy. Poniżej, po prawej stronie zalesiona skarpa z ładnymi miejscami na dziki biwak. Po lewej, cały czas ciągnie się obszar parku narodowego most 122.40 Ujście rzeczki Rurzycy z prawej strony ujście 121.70 Po lewej stronie wieża widokowa do obserwacji ptaków bytujących na rozlewiskach PN Unteres Odertal. W pobliżu ławki, wiata i tablice informacyjne. W lewo zamknięta śluza prowadząca na jeden z licznych kanałów w kierunku miasta Schwedt. Niezbyt wygodne wyjście z wody na kanciaste kamienie i umocniony brzeg uwaga 120.40 Spora miejscowość blisko wody, po prawej stronie. Cały czas płyniemy wzdłuż malowniczego, zalesionego pasa wzniesień uwaga 115.00 Kolejna duża miejscowość po prawej stronie, tuż nad wodą uwaga 113.50 W lewo, przez szeroką zastawkę odbija Odra Zachodnia, którą w dalszym biegu poprowadzona jest granica państwa. Płynąc prosto Odrą Wschodnią opuszczamy więc granicę i po obu stronach mamy obszar RP. Opuszczamy tym samym obszar Parku Narodowego Unteres Odertal i wpływamy do Parku Krajobrazowego Doliny Dolnej Odry, powszechnie zwany Międzyodrzem. Do Gryfina nie ma dobrych miejsc na biwaki, teren bardzo niski, podmokły, odsłonięty, zarośnięty trzcinami wypływ 109.70 Ujście Marwickiej Strugi ujście 106.90 W lewo, jedna z wielu otwartych śluz prowadzących do labiryntu kanałów Międzyodrza wypływ 104.30 W prawo, poprzez kanał, efektowny widok na Elektrownię Dolna Odra wypływ 102.40 W lewo śluza na Międzyodrze wypływ 100.20 Ujście rzeki Tywa, poszerzone Kanałem Dolna Odra ujście 100.00 Na prawym brzegu plaża i przystań kajakowa w Gryfinie. Tuż za wałem kamping z domkami i pole namiotowe. Sklepy i restauracje znajdują się jedynie w centrum miasta biwak 99.40 Zwodzony most drogowy pośród infastruktury portu w Gryfinie most 95.40 W lewo otwarta śluza na Międzyodrze wypływ 94.60 Kolejna otwarta śluza na Międzyodrze wypływ 93.20 Otwarta śluza w lewo wypływ 92.10 Otwarta śluza w lewo wypływ 91.10 Po prawej stronie slip, wiaty, ławki i stoliki uwaga 90.20 W lewo otwarta śluza wypływ 90.00 W prawo ślepe starorzecze wypływ 89.60 Most autostrady A6 most 88.90 Z prawej strony, wstecz uchodzi rzeczka Omulna w szerokiej zatoce starorzecza. W prawo wprzód można przepłynąć kontynuacją starorzecza, urozmaicając sobie spływ szeroką i nieco nudnawą Odrą, opływając wyspę Klucki Ostrów ujście 86.70 Na różnych mapach różnie to wygląda, ale w tym miejscu lokalizowany jest koniec Odry Wschodniej. Dalej prosto płynie rzeka Regalica natomiast w lewo Skośnica, zwana Przekopem Klucz - Ustowo, jedna z możliwości popłynięcia w kierunku centrum Szczecina i dalej. Uwaga, na przepłynięcie Portu Szczecin należy uzyskać zgodę kapitanatu wypływ 84.80 Połączenie przekopu Klucz - Ustowo z Odrą Zachodnią wypływ 83.00 Most Pomorzan, drogowy i kolejowy. Tuż przed mostem, po prawej stronie wygodny dostęp do rzeki z dojazdem do samej wody, betonowy slip i dużo miejsca na samochody most 81.90 Ujście Płoni do jeziora Małe Dąbie ujście 81.00 Ujście rzeki Chełszcząca z prawej strony, do jeziora Dąbie ujście 78.70 Centrum Szczecina, bardzo ładnie prezentujące się od strony rzeki uwaga 78.50 Most kolejowy most 78.00 Most Długi na drodze nr 10 most 77.60 Most na drodze nr 115 most 74.60 Przecięcie z torem wodnym Przekopu Mieleńskiego - uwaga na statki pełnomorskie. Prosto przesmyk na jezioro Dąbie wypływ 65.40 Przesmyk na jezioro Dąbie. Zaraz za nim w północnej części jeziora wystający ponad lustro wody wrak tzw. Betonowca uwaga 64.30 Z prawej strony ujście Iny ujście 56.90 Widoczne z daleka wielkie białe hałdy fosfogipsu - dar Zakładów Azotowych w Policach uwaga 56.20 Z prawej strony ujście rzeki Krępa ujście 55.00 Ujście Gunicy z lewej strony. Wypływamy na Roztokę Odrzańską, a dalej na właściwy Zalew Szczeciński, otwarty wielki akwen wodny. Przed podjęciem decyzji o przepłynięciu Zalewu zachęcam do prześledzenia prognoz pogody, zwłaszcza kierunku i siły wiatru ujście 52.30 Z prawej ujście Gowienicy do Zatoki Stepnickiej w obrębie Roztoki Odrzańskiej ujście 51.30 Ładne miejsce biwakowe biwak 50.90 Ładne miejsce biwakowe z pomostem i wiatą biwak 42.50 Dzika piaszczysta plaża uwaga 41.80 Ładna plaża z widocznym z daleka, charakterystycznym hangarem uwaga 29.60 Widoczna z daleka piaszczysta plaża na wysokiej skarpie uwaga 27.10 Marina Wolin, w pobliżu duży plac na samochody stanica 26.90 Most lokalnej drogi do miasta most 26.60 Most drogi nr 3 most 26.40 Most kolejowy most 19.00 Ujście Wołczenicy do zatoki Cichej na Dziwnie ujście 15.20 Charakterystyczna, widoczna z daleka kępa wysokich drzew, całkowicie wypalona odchodami kormoranów - grodzisko Wolinian uwaga 13.50 Zatoka i slip z dojazdem nad samą wodę stanica 8.50 Ujście rzeki Świniec do Zalewu Kamieńskiego, w zatoce Karpinka ujście 2.40 Wygodne miejsce zakończenia spływu, z parkingiem, blisko wody. Sporo przestrzeni na samochody, ale w sezonie trudno o wolne miejsce uwaga 1.30 Zwodzony most drogowy most 0.00 Ujście rzeki Dziwna do Bałtyku ujście